Millainen on hyvä laskeutumissivu?

Millainen on hyvä laskeutumissivu?

Laskeutumissivu on tärkeä steppi myyntitunnelissa

Laskeutumissivulla on monta nimeä – sen nimi voi olla tuotesivu, myyntisivu tai tuttavallisesti ländäri. Usein laskeutumissivu-käsitteeseen törmätään digimarkkinoinnin suunnittelun yhteyteydessä. Vaikka yrityksellenne rakennettaisiin todella osuva ja visuaalinen mainoskampanjan, voi pahimmillaan ponnistelu valua hukkaan, mikäli mainoksesta ohjataan ei-mainosta vastaavalle sivulle.

Mainoksesta johtavan sivun pitää vastata mainossisältöön ja edesauttaa matkaa kohti tavoitetta. Yrityksesi etusivu ei yleensä ole hyvä kohdelinkki, sillä ne usein ovat geneeriset ja tarjoavat kaikkea sisältöä kaikille.

Kunnon laskeutumissivu sisältää erityyppisiä myyntiargumentteja, jotka vetoavat eri tyyppisiin ostopersooniin ja tähtää vain yhteen asiaan – yhteydenottoon kanssasi. Sisällön olisi hyvä olla tarinallista ja samaistuttavissa ja niissä voidaan kenties kuvailla, millaista oli elää ongelma x kanssa, kunnes asiaan löytyi ratkaisu y.

Entä jos kotisivujen päivittäminen ei olekaan helppoa?

On hyvin yleistä, että yrityksillä on kotisivut, jotka eivät taivu markkinoinnin tueksi, ainakaan kovin helposti. Jos päätät sinnikkäästi itse tehdä supermyyviä laskeutumissivuja, ne saattavat herkästi näyttää itse-tehdyiltä.

Koska kotisivupohjien suunnittelussa on paljon huomioon otettavaa (kuten mobiilinäkyvyys), suosittelemme antamaan tämän vaiheen suosiolla ammattilaiselle.

Meillä tehtyihin kotisivuihin voidaan luoda erityyppisiä sivupohjia, millä ländäreitä on sujuva luoda itsekin.

Tutustu myös Kotisivujen uudistajan tarkistuslistaan

Muutama poiminta houkuttelevan laskeutumissivun tuntomerkeistä

1

Puhaltaa yhteen hiileen mainoksen kanssa

Digimainonnan pariksi rakennttu hyvä laskeutumissivu vastaa mainokseen, jolla kävijä on johdettu kotisivuille. Se on selkeä jatkumo mainoslupaukseen ja laskeutumissivun tehtävä on perustella, miksi kannattaa edetä myyntitunnelissa.

2

Kotisivujen ulkoasu on kunnossa

Sivuston olisi hyvä olla nykyaikaisen ja viimeistellyn näköinen, sillä se mitä asiakas näkee sivuillasi, luo mielikuvan yrityksestänne.

Nykyaikaisuutta on esimerkiksi ilmavuus, selkeys, tyylikkäät värit, fontit ja kuvat, rytmitetty taitto, infograafien käyttö jne.

Mikäli haluat kertoa, että teillä on myös ihmisiä töissä, lisää yhteyshenkilön kuva : )

3

Sisältö on helppo hahmottaa

Nykyihminen omaa sähköjäniksen keskittymiskyvyn, joten huomion kerää se, joka esittää asiansa tekstiseinien sijaan nasevin väliotsikoin, infografiikoin, videoin – millä tahansa keinoin, mikä on silmäiltävissä sekunneissa.

Kerro myös selkeästi, mitä haluat asiakkaan tekevän. Soittavan tiettyyn numeroon? Jättämällä meiliosoitteen? Tätä asiakasohjetta kutsutaan myös Call-to-action -ohjeeksi eli CTA:ksi.

4

Sivu kertoo mitä hyötyä palvelusta tai tuotteesta on

Älä kerro tuotteestasi tai palveluksista vain ominaisuuksia vaan hyppää asiakkaasi saappaisiin, ja mieti HYÖTYÄ asiakas saa. Konkreettiset asiakasesimerkit ovat hyviä keinoja saada asiakas ymmärtämään hyödyn omassa elämässään.

Lisää kirjoituksia

Mikä Velhovisio?

Olemme osaava ja helposti lähestyttävä mainostoimisto Tampereen kainalossa Ylöjärvellä. Loihdimme mainioita kotisivuja ja teemme näppärästi digimainontaa sekä näyttäviä mainosmateriaaleja – aina hyvällä fiiliksellä ja henkilökohtaisesti palvellen.

Saisimmeko olla yrityksellenne avuksi?
Jäämme innolla odottamaan yhteydenottoanne!

Velhovisio mainostoimisto Ylöjärvi ja koko suomi – aina osaavaa ja henkilökohtaista palvelua!