Loading...

Google Adwords hakusanamainonta

Ohjataan asiakas yrityksenne myyntihyllylle

Jos uudistat kotisivusi meillä, niiden pariksi sopii oivallisesti huolella rakennettu Google Adwords-kampanja. Tiesitkö, että netissä tehdään 38 000 Google-hakua sekunnissa? Osuvan mainoskampanjan avulla voidaan ohjata laadukasta, kysynnällä varustettua kävijäliikennettä yrityksesi kotisivulle. Parhaimmillaan laadukkaasti tehdystä hakusanakampanjasta tulee hyödyllinen myyntityökalu, jota voi käyttää tarpeen mukaan tai pitää käytössä jatkuvasti osana yrityksen perusmainontaa.

Oma taustamme

Velhovisio on läpikäynyt seuraavat Google Adwords’n järjestämät lähikoulutukset:

  • Google Adwords Basics
  • Google Adwords Advanced
  • Google Adwords Remarketing

Osaamisemme on myös testattu Google Adwords’n toimesta. Testien läpäisyn myötä Velhovisiolle on myönnetty sertifiointi ja olemme myös saaneet tekemiimme kampanjoihin laatutarkastuksia suoraan Google Adwords-tuelta.

Mikä tekee meistä hyvän AdWords-tekijän?

Kustannusoptimointi

Tekemiemme mainoskampanjoiden teho perustuu siihen, että jokaisesta avainsanasta (ja niiden synonyymeistä) tehdään lukuisia variaatioita. Miksi? Näin löydämme mahdollisimman suuren määrän ”halpoja” avainsanoja, mikä tarkoittaa sitä, että tietyllä mainosrahalla saa enemmän kävijöitä. Enemmän on parempi, eikös niin? 🙂

Klikkaajat ovat ostamassa

Kampanjoissamme et maksa turhista klikeistä. Et varmaan esimerkiksi koiranruokakauppiaana halua näyttää mainostasi ihmiselle, joka on kirjoittanut Googleen ”kilteimmät koirarodut”, koska tässä ei juuri sillä hetkellä olla ostamassa koiranruokaa verkosta. Toki koirista kiinnostuneet ovat kohderyhmääsi, mutta AdWords ei ole oikea markkinointikanava koiraihmisten tavoittamiseen.

Näet vaivatta mistä maksat

Ennen vanhaan koimme itsekin asiakasraportoinnin haastavaksi. Tokihan tiedot on nähtävissä AdWords -tilissä tai niistä voi tulostella pdf-raportteja sähköpostiin, mutta tällöin asiakkaan täytyy tietää mitä tunnuslukua tarkkailla. AdWords -tilin näkymä ei sovi kuin asiasta oikeasti kiinnostuneelle (jotka kyllä aika harvassa). Onneksi asiat ovat nyt toisin. Meillä tehdään kullekin asiakkaalle selkeälukuinen raportti, missä näytetään aidosti asiakkaalle oleelliset tiedot. Ja mikä parasta, raportti päivittyy reaaliaikaisesti netissä.

Selkeä raportti päivittyy realiaikaisesti asiakkaalle toimitetun nettilinkin avulla – tiedät siis koko ajan mitä Adwords -kampanjalla saat.

Kampanjan teko

sisältää seuraavaa:

  • Tiliin liittyvät työt (perusasetukset, säde- tai muu kohdistus, budjetti)

  • Mainoslaajennukset (huomiotekstit, sivustolinkit, mahdollisesti myös Google My Business -karttalinkitys)

  • Hakusanaliikenteen ja kilpailutilanteen tutkiminen
  • Mainosryhmien suunnittelu (enintään 5 erilaista)
  • Avainsanalistojen kirjoittaminen (tarkka haku, ilmaushaku, laajan haun muokkaus = näillä merkitystä kustannustehokkuudelle)

  • Negatiivisten avainsanojen luettelon kirjoittaminen

  • Mainosten ja mainosversioiden kirjoittaminen (1-2 per mainosryhmä)

  • Mainosten kustannusoptimointi

  • Voidaan tehdä myös sovittaessa: tuotesivujen kuntoonlaitto tai remarketing -kampanjan teko (tarjotaan erikseen)

  • Seuranta, optimointi ja raportointi 30 pv
  • Kevyt jatkohuollon ohjeistus
400 – 550 € + alv. 24%
2018-09-05T14:25:15+00:00